Ännu en natt

Medicinen gör att jag inte blir trött. Höjt dosen. Skönare det än att vara så passiv som jag varit den senaste tiden iaf. Längtar till morgondagen. Först Körlektion sen doktor sen beger jag mig hem till Gävle igen där Daniel har planerat värsta överraskningen. Jag vet han är för bra för mig!

Sitter just nu och läser en bok som heter The Power Of Charm. Hittade den bara på Engelska men är lika bra det. Ibland översätter dem så konstigt. Det är ganska häftigt faktiskt hur några nickningar, ögonkontakt och kroppsspråket kan påverka hur både en själv mår och den man pratar med. Nu kommer jag kunna förtrolla alla med min charm efter att läst denhär ;)

Några tänkvärda citat dom använde var

  • In a conversation, keep in mind that you’re more interested
    in what you have to say than anyone else is.

    The reason why we have two ears and only one mouth is
    that we may listen the more and talk the less.

    Our companions please us less from the charms we find in their
    conversation than from those they find in ours.

           If God made anything better than a girl, Dover thought,
           He sure kept it to himself.


Nej nu ska jag läsa vidare som den nörd jag egentligen är.

 Buena Notte

Bjuder på en grym låt av Smash in to pieces som jag såg uppträda på Nyår. Dom är riktigt bra och trevliga! Bjöd både mig och Daniel på Shots och öl.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0